Tredje dagen

Första veckan med 3 dagar arbetsträning är till ända.
Tycker det har gått bra, Och nertrappningen av medicinerna verkar funka bra än så länge... det är juh bara tredje dagen nu med 25mg mindre än vad jag har ätit i (snart) tre år.
Det känns lite annorlunda att behöva ändra de vanor man har haft i tre år...
Omväxling förnöjer, eller vad säger man? :P
Det ska nog gå bra det här! :)


Mår illa idag, vet inte vad det beror på... så det får bli en lugn dag.
Jag försökte städa in lite påsk här igår, och det var då illamåendet börja... sedan har det hållt i sig, framförallt när jag rör mig mår jag ännu mera illa än när jag sitter still.
Hade tänkt åkta till min kära vän Lina idag, men jag får stanna hemma.
Jag har kokat en kopp detoxté och lagt fram min bok som jag läser nu.
Vattemelonen av  Marian Keyes.
Har ni inte läst den, kan jag rekomendera den... den är rolig, skön och underhållande.
Som alla hennes böcker faktiskt.
Hon är en av de få som jag tycker om som skriver alldagliga böcker på ett roligt sätt.
Jag är mest fan av verkliga böcker, böcker som är sanna eller deckare, där det händer mycket och man får "leka" smart :P


Det har vart en lugnt denna veckan. I Måndags så satt jag och läste boken halva dagen...
Igår försökte jag , som sagt, städa... Jag och Jim åkte visserligen på kvällen till "svärmor" för att kolla på hockeyn, mellan Linköping och Frölunda.
Frölunda förlora såklart :( De spelade riktigt dåligt, och de få mål de gjorde var bara på turen...
Jag är inte så jätte insatt när det gäller sporter över huvudtaget, men hockey gillar jag... även om jag inte e så jätte high på det. Spelen går fort, perioderna är inte så långa och jag tycker det är spännande.  Det kan hända mycket¨på en period på 20 minuter.
Däremot klarar jag inte av handboll... det måste vara den mest meningslösa sporten någonsin, enligt mig.
Man springer fram och tillbaka på den där planen och lägger mål... och lägger man inte mål så betyder det bara att de är riktigt kassa (tycker jag iaf)
Fast jag har heller aldrig förstått mig på reglerna där...
När det gäller hockey kan jag förstå ändå ganska så mycket om vad som händer och så.


Nä, jag har inte så jätte sportintresserad, framförallt när det gäller bollsporter.
Något som jag faktiskt tyckte var roligt att spela på gympan i skolan var Vollyboll, det var jag till och med duktig på.
Fotboll är allt för jobbigt... jag fattar inte varför man ska spela så länge, å så sedan byter man mål?
Ibland är man 7 ibland är man 11... när ska man vara vad? Och man får inte använda händerna för att stoppa bollen! :S Jag fick alla bollar som sparkades mot mig i huvudet... och för att skydda mig tog jag givetvis upp händerna och då blev "alla" sura på mig...
Jag har därimot gjort ett mål i fotboll i skolan... Stolt blev jag oxå, men inte mina lagkamrater... de blev arga.
Det var nämligen ett självmål jag gjorde, så det förklarade saken... Inte fatta jag att vi hade bytt mål.


Oj vad mycket sport det blev nu... Ja ni ser juh, jag har inte mycket koll när det gäller sport. Jag gör mer eller mindra bara bort mig.
Och springa är inte min grej, det är tråkigt och jobbigt. Jag har slutat springa överhuvudtaget... jag springer inte ens till bussen, väntar på nästa om jag skulle missa den.
Jag tänker så här: Varför slösa energi och kraft på att springa till en buss (eller spårvagn) som man många gånger ändå missar?


Nu sätter jag mig och läser.
Ha en underbar dag mina kära läsare!
Många kramar


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback