Ta kontakt

Jag var 8 år när jag första gången fick höra att pappa är inte min pappa.
Det var när jag och mamma hade kommit till Skultuna, efter vi flytt från pappa i Spanien.
Det var en dag när jag var rädd och ledsen för att han skulle komma tillbaka, då mamma säger i förbifarten:
Han är inte din pappa, din Pappa heter Sune.
En obeskrivlig glädje sköljdes över mig och jag blev glad över att pappa inte är min pappa... utan bara en ond man.

Under tiden i Spanien kunde jag inte förstå varför pappa gör såhär mot oss...
Hur kan en pappa göra sitt barn så illa... varför vill han göra mig illa?
Och när jag fick reda på att inte pappa är min biologiska pappa kände jag en lättna; Min riktiga pappa skulle aldrig göra mig såhär illa.


Detta pratade vi mycket om idag hos min psykolog.
Och vi pratade om hur jag ska ta kontakt med min biologiska pappa...
Jag har hans adress nerskriven i ett kologieblock och jag har hans arbetsmail.


Den stora frågan är hur jag ska skriva, vad jag ska skriva...
Jag vill inte på något sätt förstöra han nuvarande familjesituation.
Hans, eventuella, kvinna han lever med (och deras eventuella barn) kanske inte vet om mig.
Även om han vet att jag finns, även om han har träffat mig som bäbis... kanske han inte har berättat om mig.
Han kanske inte ens vill veta av mig.
Men jag känner att jag måste få veta detta... vill han veta av mig eller inte?


Jag har en chans att få en pappa, få träffa min biologiska pappa.
Men jag har oxå en risk av att bli riktigt ledsen och besviken, frånstött.
Bli helt "föräldrarlös"

Jag känner att jag måste veta... jag måste få svar.
Jag måste göra detta...
Jag tänker dagligen på hur jag ska ta kontakt... vad jag ska skriva.
Hur jag vill att han tar, den eventuella, kontakten tillbaka.


Jag känner att jag börjar bli redo för att ta kontakt
och jag känner oxå att tiden börjar kännas bra.
Jag har en trygg omgivning och en trygghet jag aldrig haft innan
Så jag kan vara redo för ett, eventuellt, nederlag om min biologiska pappa inte tar kontakt tillbaka.


Nu ska jag dricka lite gott te och kolla på lite tv.
Kramen

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback