Känslan och helgen

Ända sedan jag var liten visste jag att jag skulle dö när jag var 21 och om jag inte dog så skulle nåt så hemskt hända att det skulle kännas som att jag dog.


Jag kan nog påstå att jag dog den 15 maj 2006, även om det var min mamma som gick bort.
En del av mig dog denna dag... en ganska så viktig del.
En del som jag aldrig kommer få tillbaka...


Den 15 maj 2006 var den värsta dagen i mitt liv... min hela avgrund rycktes bort under mig och jag blev svävandes på en skör tråd.

Jag visste inte om jag skulle överleva denna tragiska händelse...
och den 16 april 2007 blev jag inlaggd på psyket för att ha varit påväg att ta mitt liv tre gånger.
Det var mina närmsta vänner som "tvinga" mig dit... och jag blev inlaggd i tre veckor.


Idag är det Fredag och jag vill egentligen inte tänka på detta, men av någon anledning dök dessa ord jag skrev ovan upp i mitt huvud och jag var tvungen att få ner dem.
Jag var fruktansvärt rädd för att falla efter det att min mamma dog... för jag visste inte om jag skulle kunna resa mig om jag föll.
Men jag föll tillsist och det var nära att jag inte reste mig upp igen.
Nu står jag på mina ben på en ganska så skör plattform, men ändå en plattform.
Och jag ser ljust om framtiden, att mitt liv kan bli bra... jag ser till och med fram emot mitt framtida liv.
Det var inget jag gjorde innan.
Jag ser mer och mer fram emot min framtid, även om jag vissa dagar undrar hur jag ska orka.
En dag i taget, om jag tar det så, så kommer de inte kännas lika jobbigt.
En dag är inte jobbigt att tänka att man ska klara av... men en hel livstid till kan många gånger kännas omöjligt.


Nu har jag en känsla om att mitt liv kommer bli bra, till och med bättre än bra. Att jag kommer bli lyckligare och må ännu bättre.
En dag kanske till och med jag har lärt mig att leva med mina flashbacks... vem vet?


Påtal om något bra... Igår sökte jag in till sjuksköterske utbildningen i Göteborg, Borås och Varberg.
Nu hoppas jag att jag kommer in och att jag kan börja till hösten...
Och skulle jag inte komma in så söker jag in till våren igen och tar en kurs i taktil massage under hösten... samtidigt som jag jobbar.


Idag blir det extra trevligt fredgasmys. Min underbart söta kusin, Alexandra, kommer hit och jag ska försöka mig på att göra en grekisk rätt som innerhåller fetaost, spenat och filodeg.
Har aldrig gjort detta innan, men de ska bli himla spännande... hoppas jag lyckas!


På lördag ska de stänga av strömmen i 8 timmar :S
mellan 8-16 för de ska dra kablar till nya spisar.
Jag har gasspis här i lägenheten, och hyresvärden har detta året på sig att installera elspisar...
Så Lördag dag kommer inte blir rolig... Vad gör man utan ström??? :question:
Kommer juh inte ens kunna vara på internett ;(
Hur ska jag klara mig???
Och varför bestämer man sig för att göra en sådan sak på en helg?
Folk är juh hemma då... varför inte göra det på en vardag istället? då kan man många gånger hitta på nåt annat...
jaja... jag kommer nog överleva.


På Lördagkväll ska Jim och jag till en av hans arbetskamrater, som oxå bor här i närheten. Det ska bli himla trevligt... och jag kommer få sniffa på deras bebis oxå :D (hoppas jag iaf... har bebis-sniff-abstinens, kan behöva fylla på dosen ;))


Söndagen ska Jim och Jag till min underbara Emmi på fika. Ska bli himla mysigt, behöver fylla på Emmi-dosen  oxå.
Så helgen kommer bli riktigt mysig, lugn och trevlig.


Nu längtar jag oxå till Måndag :blush:
Då ska jag fråga Ägaren om jag kan komma på Tisdagar oxå, mellan 7-9.
Nu känner jag att det är dags att utöka... Jag har klarat dessa veckor jätte bra nu, tycker jag och jag vill testa att utöka.
Och nu har jag vågat mig på att göra mer och mer... tar lite mer initiativ (stavas de så?:|)
Den nya kassan har jag fått en genomgång av nu oxå, så nu kan jag denna betydligt bättre än den andra... (där jag råka stämpla in att en macka kosta 90 000...)
Ägaren tyckte inte det var någon idé att lära mig den gamla, då han var tvungen att byta pga den nya lagen.
Så nu känns det allt ännu bättre.
Ibland blir jag lite stolt över mig själv:cool:


Ha en Underbar helg mina kära läsare!!!!! ♥
å så ett tack oxå för att ni orkar läsa min blogg... jag vet att jag många gånger kan skriva om tunga grejer... och jag blir glad att ni orkar och inte är rädda för det jag skriver...
Om jag kan hjälpa en person genom min bloggen på något sätt kommer det göra min dag.. och jag hoppas att ni finner styrkan i er själva att orka med eran vardag!


Massa kramar på er alla!


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback