Så in i bombens GLAD

Jag har kommit hem nu från mitt läkarbesök, som jag hade idag... jag hade glömt av att jag skulle träffa läkaren oxå och inte bara min försteskötare på PMH (psykiatriska motagningen Hisingen)
Min läkare är jätte stolt över mig och de framsteg jag har gjort och gör... och hon blir glad av att se att jag mår så bra som jag gör idag. Hon säger att det är sådan stor skillnad från då och nu... att jag sprudlar av liv och glädje och hon tycker jag har en bra insikt om mig själv.
Jag berättade att jag håller på med min arbetsträning just nu och jag dessutom kommer utöka med en till dag från och med v.13.
Då detta går så bra som det gör för mig nu, började vi diskutera nertrappning av mina antidepresiva.
Jag har under dessa (snart) tre åren stått på en väldig hög dos, för att jag var såpass deprimerad när jag blev inlaggd. (det var antiligen denna höga dos jag äter nu, eller elchocker för att få mig frisk...) Jag har stått på 150 mg av den aktiva sustansen i Anafranil. ( vet inte om det säger er så mycket, men det är en väldigt hög dos iaf.)

Från och med idag kommer jag trappa ner med 25mg... vilken innebär att jag kommer äta 125 mg istället för 150.
Vi ska se om detta kommer gå bra, och gör det detta så kommer vi trappa ner till 75 mg... Så kanske om ett år är jag helt fri från mina antidepresiva :D
Det är viktigt att vi tar nertrappninger varsamt, för det finns risker för "återfall" om det går förfort...
Men jag tror att detta kommer gå bra.
I och med att jag trappar ner nu kommer biverkningarna som jag har pga medicinen minska och det finns oxå en chans att jag kommer sova bättre nu...


När jag gick från läkaren strudlade jag av glädje, jag kunde inte sluta le.
Tror folk jag gick förbi undrade varför jag gick och log, men jag kunde inte hindra mig.
Detta känns som ännu en seger för mig... att äntligen få trappa ner...
Ytterliggare ett steg Framåt!!! :D :D :D


Jag gick till Hisingsslussen för att prata med min handläggare där... hon ville ha en närvarorapport från min arbetsträning.
Jag ska tydligen komma dit varje månad och lämna detta...  Det är säkert bra, men jag undrar om det inte finns ett enklare sätt?
Jaja, lite promenad har ingen dött av :P


Påvägen hem köpte jag mig en ny vårjacka! Den är jätte fin, tycker jag iaf.


Så denna dagen har verkligen startat jätte bra, och jag känner mig så otroligt Glad och Lycklig!
Jag ser ett slut på detta med min medicinering, att jag dag inte kommer behöver äta tabletter för att må bra.
Denna Fredagen Är en FANTASTISK sådan :D


När Jim kommer hem ska jag berätta den Glada nyheten...
Tror att även han kommer bli glad av detta.


Hoppas ni oxå får en lika fantastisk fredag som jag!
Kramar

Mina kommentarer
Louise säger:

Min ikkus! Så glad jag blir! När ska vi dricka te då? puss!

2010-03-26 @ 15:26:06
URL: http://zazoula.blogg.se/
Emelie säger:

DU ÄR GRYYYYYYM!!!

2010-03-26 @ 22:19:12
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback