Det avgörande Brevet


I natt drömde jag att jag skrev ett brev till min biologiska far.
Att jag skrev ett handskrivet brev där jag fråga om han ville ha kontakt med mig... och strax innan jag vaknade postade jag brevet.


Så nu sitter jag och försöker få ihop ett brev till han.
Det känns lite, i och med drömmen, att det är dags nu... att jag kanske borde få färdigt brevet.
Jag känner att jag e så stark jag kan bli, när det gäller detta. Jag tror jag är redo för en eventuell kontakt... men samtidigt beredd på ett nekande.
Risken är ganska så stor att han inte vill ha en kontakt med mig... och detta måste jag respektera.
Jag får då försöka tänka att de man aldrig haft saknar man inte...


Jag hoppas att han vill ha en kontakt... men jag får ställa in mig på att han inte vill det. Då blir jag kanske inte lika besviken.


Tanken är att jag ska försöka få klart brevet denna vecka så att jag kan skicka det.


Ni anar inte hur nervös jag är redan nu... och ändå har jag bara börjat med brevet.
Har bara skrivit en sida, för hand...
Visste inte att det skulle vara så jobbigt...
Vet inte helt vad jag ska skriva... jag har innan bara lekt med tanken... och nu har jag bestämt mig för att få skickat detta i veckan.

Om jag skriver klart de idag (vilket jag hoppas) så skickar jag det imorgon...
Så får jag det gjort... annars vet jag inte om det kommer bli gjort.
jag måste bara göra det utan att tänka för mycket
När det väl ligger i lådan (postlådan) så kan jag inte göra något mera.


Jag sitter ändå och tänker att brevet måste bli perfekt...
Som om jag skulle veta hur man skriver ett sådant här brev?
Som att det kommer spela roll hur och vad jag skriver...

Vill han inte ha kontakt med mig, så kommer det inte spela någon roll hur jag skriver alls.


Har nog inte helt förstått hur viktigt detta brev är...
Kanske det är därför jag drar mig för att skriva det


Det är inte varje dag man skrivet ett brev till sin okända pappa... sin biologiska far.
Så detta brev är ändå avgörandet.
Här förklarar jag att jag vill ha en kontakt, att jag önskar detta.
Vem vet, kanske en dag vill han oxå har det.


Önska mig lycka till

kramar

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback