liten snabb upptadering

Nu gör jag min praktik som är 9 veckor lång. 
Jag trivs ändå bra, vilket jag tvivlade på att jag skulle göra.


Jag är på en avdelning där äldre som fått höftfraktur kommer in.
Ändå ganska intressant, då många äldre är multisjuka... vilker gör det hela lite mer komplicerat, framförallt när det gäller läkemedel och behandling.
Jag har fått dela ut läkemedel och blanda antibiotika, mkt spännande :)



Har även kommit igång med att träna. så nu har jag världens träningsvärk. 

mitt nyårslöfte till mig själv detta året är att gå ner 6 kg på ett år. vilket känns sunt för min del... inte hätsa utan det ska gå långsamt.
Det är nämligen så att jag inte riktigt trivs i min kropp just nu, och jag märker att jag behöver träna för jag mår bättre av det.
Jag har skaffat zumba till ps3 move, Vilket är jätte roligt!!!
och en move fitness som oxå är kul. 
så igår tränade jag 40 minuter zumba och ca 30 minuter fitness move. 

det är inte jätte konstigt att jag har sådan träningsvärk idag. ;)


Innan jag blev sjuk, vill jag ändå påstå att jag var vältränad... men när jag fick min diagnos så fick jag verkligen inte göra någonting... jag fick inte ens städa.
Så jag har inte tränat sen jag blev sjuk, och det känns skönt att ha kommit igång igen :)


Jim har oxå börjat träna, han vill bli sundare. Han säger själv att han har för bra självförtroende för att träna för att gå ner i vikt. men jag är glad att han har börjat träna just för hälsans skull.
Han har en personlig tränare som pushar han så att han nästan spyr... hehe :P
vi har även börjat med att försöka lägga om våran kost.
Ni som känner mig väl vet att jag älskar pasta... så nu försöker jag inte äta så mkt av det.
Vi försöker att inte äta så mkt kolhydrater... och jag kan säga att det går bättre för jim än vad det går för mig. 
Men jag försöker iaf.


Jag har börjat bli så hungrig nu förtiden oxå... kan kanske bero på att jag rör mig mer. 
Man rör sig ändå ganska så mkt på praktiken... och nu har jag börjat träna oxå... så de e kanske inte så konstigt.
jag blir typ hungrig två timmar efter jag ätit... och det är lite jobbigt faktiskt för man kan inte springa runt och käka hela tiden på praktiken heller...


Jag e glad för att jag börjat äta mer frukt nu oxå. 
äter väl minst ett äpple om dagen... och idag har jag med mig melon till praktiken oxå :)
mumma säger jag bara :P


Tänkte åka in till praktiken lite tidigare idag... för att plugga lite till en tenta som jag missa för att jag var sjuk.
Får mer gjort där än här hemma. 
Kanske till och med kan kolla lite på hur man på bästa sätt dokumenterar i patientjournalen oxå.
Nu får jag börja göra mig iordning, så jag hinner med bussen.


massa kramar till er! =)

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback