Senaste nytt

Igår avslutades psykiatripratiken, så nu är det "bara" tentan kvar som ska klaras av.
Sen blir det "sommarlov" som kommer bestå av jobb på akuten denna sommaren med.


Jag fick väldigt bra kritik från mina handledare på praktiken... de sa "att detta kunde du inte gjort bättre". 
De vill, när jag e klar sjuksköterska, att jag börjar jobba där och detta blev jag jätte glad över att höra :D

Psyk.praktiken har gått mycket bättre än vad jag hade trott. Jag trodde inte jag skulle må så bra där, att jag skulle få många flashbacks från när jag själv låg inne. 
Nu vet jag inte vad jag var rädd för egentligen. 
Praktiken har flytit på utan jobbiga tankar från min bakgrund.
Jag tyckte inte att det var jobbigt att vara där och jag har lärt mig ganska så mycket om mig själv.
Om hur jag reagerar under vissa omständigheter.... att jag inte blir rädd eller ledsen när det uppkom sådana situationer som jag trodde att jag skulle bli det.

I övrigt mår jag väldigt bra.
Har städat lite smått idag och snart ska jag sätta mig och kolla på en film


Innan jag börja skriva här nu, så hade jag massor jag ville skriva ner... massa bra saker, men nu har det helt försvunnit ur mitt huvud.

Jag tror iaf att jag börjar känna mig bekväm i rollen som sjuksköterska, och det verkar som att andra tycker att jag är jätte duktig, även om jag har lite svårt att tro att jag är "så" duktig som dem påstår att jag är. 
Men jag får tacka och ta emot :)
Min psykolog tycker att jag inte ska vara så kritisk mot mig själv, att jag ska tro på deras ord. Och jag ska verkligen försöka göra detta.
Jag känner mig ändå ganska så duktig, men jag tycker att många klasskamrater är betydligt bättre än vad jag är. 
Dessa är riktigt duktiga och jag är riktigt impad av dem :)
Idag har jag hittat min "borttappade" cykel. Gissa om jag blev glad =)
Jag hade för mig att jag ställde undan den för ca 5 årsen, men jag kom inte ihåg vart :P
Tänkte att den kanske kunde stå i cykelfrådet här hemma, men har ingen nyckel dit så jag har inte kunnat titta om den va där eller inte.
Men idag tog slag i hammaren och bad fastighetsskötaren öppna för mig så att jag kunde titta om den stog där....
Och gissa vad jag såg.... jo min CYKEL!!!!! :D
Så nu ska den bara rustas upp lite, byta däck å smörjas lite, sen kan jag börja cykla lite var stans :P


Asså denna dagen har varit väldigt bra.
Jag mår bra, katterna mår bra, Jim mår bra (fast han klarar inte riktigt av värmen ;) ), det är underbart väder =)
OCH jag har hittat min cykel :p


Ha en underbar dag alla =)
kramisen



Mina kommentarer
Renée säger:

Blir glad när jag läser detta för din skull.

2012-06-30 @ 21:20:20

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback