Hej

Jag ska nog klarlägga varför jag skrev förra inlägget, jag funderar stark på att ta bort det, då jag hade ett "weak moment".
När jag skrev inlägget var jag ledsen och hade en massa frågor som snurrade i mitt huvud... och det är frågor som aldrig kan få några svar på och vissa frågor är bara kännslor som jag kände då. Jag kände att jag var tvungen att få ur mig dem för att kunna somna....
 
Det är ytterst sällan som jag blir så ledsen som jag var den kvällen, och jag vet inte vart ledsamheten kom ifrån.
Kanske för att jag känner att det är sjukt mycket i skolan, kanske för att jag saknade mamma å kom på att det är evigheter sedan jag träffade henne eller så va det kanske för att jag inte har gråtit något på över ett år och det behövde få komma ut, eller en kombination av allt
 
Jag tror oxå att jag kanske är mer i kontakt med mina känslor då jag har varit utan mina antidepressiva i flera månader, och jag tror oxå att det kan vara därför jag är extra känslig (även om jag inte låter det komma ut).
 
I skolan är det  så mycket att göra nu, allt ska göras samtidigt. Vi har världens tråkigaste kurs just nu, om vetenskapens teori och metoder, som vi har tenta på den 22 feb. Några dagar senare ska vi ha våran sluttenta på allt vi har gjort under alla åren... den är den 25 feb. Samtidigt som man ska påbörja sitt examensarbete. 
Allt på en gång känns väldigt stressande för mig, och jag har krypit in i plugget totalt.
Jag sitter framför tv på kvällarna och tränar läkemedelsräkning eller letar vetenskapliga artiklar till examensarbetet, och jag känner att jag inte kan ta mig en paus, för då kanske jag inte klarar mig... och jag vill INTE snubbla på mållinjen!
Detta gör att jag känner mig ganska så isolerad... och känner att jag inte har tid att göra saker som jag tycker är kul.... detta gör nog oxå att jag ibland kan känna mig nere.
Jag vet att jag borde tillåta mig göra roliga saker, för annars finns risken att jag blir sjuk igen... och jag ska försöka finna en balans i min skolstress och det övriga livet.
Jag ska oxå försöka börja "träna". Och med "träna" menar jag mer vardagsmotion, för att jag ska bli gladare och orka mer. 
Jag kanske till och med kommer köpa mig ett gymkort, men det har jag inte bestämt än.
Detta ska jag göra, för jag vet vad som händer med kroppen och hjärnan när man stressar, och framförallt den negativa stresse, en stress man känner konstant. Träning gör allt bättre, men jag måste oxå tillåta mig göra roliga saker.

Jag ber er att inte lägga så stor vikt i förra inlägget iaf, Då det absolut inte är något jag känner konstant och för att det bara var tillfälliga känslor som uppkom just den kvällen och för att orsaken till dem känslorna är med alla säkerhet pga stress och inget annat!
 
 
kram på er

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback