plugg och ångest

I helgen har jag haft en välbehövlig pluggfrihet, vilket har varit jätte skönt.
Det sista här nu har jag varit så sjuk stressad inför skolan... 
Den senaste tiden har jag varit nere pga stressen, haft många tankar som snurrat i mitt huvud och mina prestationskrav kom tillbaka.....
Många av mina tankar har varit nedvärderande mot mig själv, att jag aldrig kommer klara skolan, att jag kommer snubbla över mållinjen, att jag inte duger som jag är. Jag har heller inte kunnat ta åt mig den beröm jag har fått från människor i min närhet. 
Jag har fått ångest när jag inte pluggar samtidigt som jag har fått ångest för att jag pluggar för mycket... skumt va?
Jag har suttit hela tiden och pluggat, morgon som kväll... innan har jag inte pluggat något efter kl 17... men den senaste tiden har jag pluggat fram till jag gått å lagt mig, och gått upp tidigare, än vad jag brukar, för att komma igång med pluggandet.

I Torsdags åkte jag och en vänninna till en annan vännina... jag tog med mig mitt plugg för att de kanske fanns någon tid över... men min vänninna tvinga mig att lämna plugget i bilen, så att jag bara skulle få njuta av mina vänner. (Tack!!!) Det behövde jag kan jag säga.
Väl hemma sen började plugga istället... 
 
I Fredags gick jag upp tidigare (på min lediga dag) för att plugga, men runt 12-tiden började jag spy och jag fick feber... Jag tror att de berodde på att min kropp sa ifrån... så resterande av dagen blev pluggfri.

Lördagen gick jag till bibblan å pluggade i 3 timmar, sen resterande av dagen var fri
och i Söndags var det en hel pluggfri dag
 
Och Idag känner jag mig som mig själv igen! :D
Jag är glad, positiv, inga negativa tankar och utan ångest!!! :D

På fredag har jag en tenta i en väldigt tråkig kurs och på måndag har jag sluttentan som är tenta på hela utbildningen.
Sluttentan har gjort mig så stressad - tänk om jag inte klarar den! :S

Men jag har kommit fram till att det inte är något idé att plugga till den, för klarar jag den inte då har jag uppenbarligen inte lärt mig det som jag ska ha lärt mig under utbildningen och i så fall får jag plugga, på det jag har brister inom, till omtentan... och detta har lugnat mig så otroligt.
 
Om jag klarar dessa tentor jag har framför mig har jag bara slutpraktiken och c-uppsatsen kvar.... och om jag klarar det så är jag färdig sjuksköterska :D :D :D
då blir de dags att ansöka om legitimation hos socialstyrelse och förberedda sig för avslutningsdagen! :D gissa om jag ser fram emot det =)
 
Jag har fått jobb (sommarvikariat) på en akutmottagning, i närheten där jag bor, som akutsjuksköterska och jag tror att jag är redo för detta.
 
Nä nu ska jag göra mig i ordning för att åka hem till en kompis å tentaplugga.... (utan ångest) 
 
tack å hej leverpastej
kram
 
 

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback